18 marca 2021 r. Elektroniczna tożsamość i usługi zaufania
Seminarium poprowadzą:
Dr Zbigniew Długosz - partner kancelarii FinTaxLegal, radca prawny, ekonomista, wykładowca na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ceniony prelegent na licznych wydarzeniach branżowych oraz prowadzący seminaria, warsztaty i szkolenia zarówno dla instytucji finansowych, jak i dla administracji publicznej.
Jest absolwentem prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obronił rozprawę doktorską na Uniwersytecie Jagiellońskim pt. „Ograniczenia swobody umów w kształtowaniu stosunku ubezpieczenia na cudzy rachunek" (rozprawa nagrodzona Wyróżnieniem Rzecznika Finansowego). Absolwent aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie oraz International Study Program na Hochschule Pforzheim, gdzie uzyskał certyfikat z zakresu zarządzania międzynarodowego. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie doradztwa prawnego, w szczególności na rzecz sektorów bankowego, usług płatniczych i ubezpieczeniowego. Od początku swojej kariery zawodowej doradza podmiotom z branży usług finansowych, w tym obsługując wdrożenia innowacyjnych rozwiązań na rynku finansowym, relacje pomiędzy usługodawcami, podmiotami zaangażowanymi w świadczenie usług oraz klientami, a także biorąc udział w postępowaniach przed organami nadzoru i w procesach legislacyjnych. Uczestnik koordynowanych przez KNF prac Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) w Polsce oraz projektów realizowanych pod auspicjami Związków Banków Polskich (m.in. uczestnik prac grupy Polish API i prowadzący warsztaty w ramach Digital Banking Academy). Z sukcesem reprezentował klientów w postępowaniach zarówno administracyjnoprawnych, jak i sądowych. Specjalizuje się i praktykuje w zakresie prawa rynków finansowych, w tym prawa bankowego, prawa usług płatniczych, prawa ubezpieczeń gospodarczych, a także w zakresie prawa ochrony danych osobowych, prawa konsumenckiego, cywilnego i handlowego. Współautor przewodnika „Identyfikacja i uwierzytelnienie w usługach elektronicznych” wydanego przez Związek Banków Polskich.
Marta Merta - associate w kancelarii FinTaxLegal. Absolwentka prawa Instytutu Prawa w Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz politologii na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Specjalizuje się w zakresie prawa usług finansowych, w tym prawa bankowego oraz prawa usług płatniczych, a także prawa przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, prawa konsumenckiego oraz prawa nowych technologii.
Posiada bogate doświadczenie w doradztwie na rzecz instytucji finansowych, w szczególności w zakresie doradztwa regulacyjnego. Przeprowadzała liczne projekty na rzecz podmiotów rynku finansowego, w tym z zakresu wdrażania innowacyjnych usług finansowych, audytu dokumentacji i regulaminów, czy wdrażania w instytucjach finansowych przepisów dyrektywy PSD2 i dyrektyw AML. Uczestniczyła również w licznych postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Współautorka przewodnika „Identyfikacja i uwierzytelnienie w usługach elektronicznych” wydanego przez Związek Banków Polskich.
Cele seminarium:
Celem seminarium jest przybliżenie uczestnikom tematyki potwierdzania tożsamości w usługach elektronicznych, która spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony banków. Związane jest to z rosnącą popularnością zdalnych kanałów dostępu do usług bankowych. Proces ten, bardzo dynamicznie postępujący w ostatnich latach, został jeszcze przyspieszony przez wybuch pandemii COVID-19.
Osobna część wykładów będzie poświęcona zasadom świadczenia usług zaufania i roli banku jako dostawy tych usług, z uwzględnieniem nowych regulacji dotyczących usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
Warto podkreślić, że seminarium zostanie poprowadzone przez współautorów przewodnika „Identyfikacja i uwierzytelnienie w usługach elektronicznych” wydanego przez Związek Banków Polskich, co jest gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego wykładów.
Program seminarium: "Elektroniczna tożsamość i usługi zaufania"
Czwartek, 18 marca
10.00-12.30
Zasady świadczenia usług zaufania
Usługi zaufania – tło regulacyjne, podstawowe różnice pomiędzy usługami zaufania a identyfikacją elektroniczną
Krajowa infrastruktura zaufania – rejestr dostawców usług zaufania, zaufana lista i narodowe centrum certyfikacji
Obowiązki dostawców usług zaufania oraz nadzór
Zmiany w eIDAS? Konsultacje Komisji Europejskiej
Aspekty praktyczne usług zaufania, w tym doręczenia elektroniczne
Rodzaje usług zaufania
Doręczenia elektroniczne – podstawowe obowiązki wynikające z nowych przepisów, system doręczeń elektronicznych, dowody doręczeń
Podpis elektroniczny i pieczęć elektroniczna a forma czynności prawnej
Wykorzystanie usług zaufania w procesie identyfikacji i uwierzytelniania - AML/CTF, usługi płatnicze, dane osobowe
12.30-12.45 - Pytania i dyskusja
12.45-15.15
Krajowy schemat identyfikacji elektronicznej
Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej
Zasady przyłączania do Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej
Nadzór nad krajowym schematem identyfikacji elektronicznej
Bank jako dostawca usług zaufania
Wydawanie środków identyfikacji elektronicznej przez bank
Wykorzystanie usług bankowych w zakresie identyfikacji i uwierzytelniania w Krajowym Węźle Identyfikacji Elektronicznej
eDelivery - usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego w bankach
Oferowanie środka identyfikacji elektronicznej w praktyce - case study
Po zgłoszeniu się na szkolenie poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego i zebraniu się grupy pozwalającej przeprowadzić seminarium, otrzymają Państwo link do platformy Zoom, na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnego dodatkowego specjalnego oprogramowania (wymagania techniczne uczestnictwa w seminarium online). W czasie seminarium uczestnicy słuchają wykładów prowadzącego i mają możliwość zadawania pytań za pośrednictwem czatu online. W przypadku mniejszych szkoleń jest możliwość komunikowania się również przez mikrofon z trenerem i innymi uczestnikami. Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej otrzymają Państwo drogą mailową a certyfikat przesyłką pocztową lub również mailem.
Zalety naszego szkolenia online:
Możliwość wzięcia udziału w szkoleniu z dowolnego miejsca (wystarczy dostęp do internetu).
Oszczędność czasu.
Brak kosztów dojazdu, zakwaterowania i innych.
Prosta, intuicyjna obsługa, klikasz w link i jesteś na szkoleniu.
Bezpieczeństwo. Nie spotkają się Państwo z zagrożeniem epidemiologicznym.
Szkolenia online są identyczne pod względem treści, formy i czasu ze szkoleniami tradycyjnymi.
Możliwość zadawania pytań i otrzymywania odpowiedzi w trakcie trwania szkolenia.
Udział w niniejszym seminarium pozwala na wypełnienie obowiązku szkolenia zawodowego radcy prawnego. Każdy uczestnik otrzymuje 5 punktów szkoleniowych, co zostanie potwierdzone certyfikatem.
Instytut Szkoleń Prawa Bankowego ul. Księcia E. Lubomirskiego 5 | 05-250 Radzymin tel.: +48 22 243 16 91 | e-mail: ispb@ispb.pl | www.ispb.pl