16 marca 2021 r. Spotkania z Arbitrem Bankowym dla banków spółdzielczych (cz. I)
Celem cyklicznych spotkań z Arbitrem Bankowym Katarzyną Marczyńską jest praktyczne omówienie aktualnych zastrzeżeń klientów dotyczących działalności bankowej i tendencji rozwoju skarg oraz zapoznanie uczestników z bieżącym orzecznictwem sądów i nadzorców, a także z projektowanymi zmianami przepisów regulujących działalność banków.
Ponadto na każdym ze spotkań zaprezentowane zostaną najważniejsze zmiany dotyczące relacji bank - klient.
Katarzyna Marczyńska - radca prawny, Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich. Wykłada w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, szkołach bankowych z zakresu prawa finansowego, postępowań cywilnych i ochrony praw konsumentów oraz Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w zakresie etyki finansowej.
Twórca broszur i opracowań z zakresu prawa finansowego redagowanych dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i organizacji konsumenckich. Członek kapituły Godła Promocyjnego TERAZ POLSKA w zakresie usług finansowych oraz Programu Gospodarczo-Konsumenckiego SOLIDNA FIRMA, którego celem jest propagowanie zasad etyki biznesu.
Program spotkania: "Spotkania z Arbitrem Bankowym dla banków spółdzielczych (cz. I)"
Wtorek, 16 marca
10.00-12.00
Informacja o rodzajach skarg i rozstrzygnięć w 2020 i I kwartale 2021 roku
Liczba i zakres merytoryczny skarg
Tendencje rozwoju reklamacji
Czy od 1.01.2021 roku Arbiter rozpoznaje skargi wszystkich „klientów” banku?
Nowe zasady składania reklamacji klientów banków
Rozszerzone obowiązki informacyjne w umowach bankowych - treść i forma nowych zapisów informacyjnych
Reklamacje a inne zgłoszenia klientów- analiza przypadków
Zasady i terminy zgłaszania reklamacji
Zasady rozpatrywania reklamacji przez bank
Terminy rozpatrywania reklamacji i skutki ich niedochowania
Terminy rozpatrywania reklamacji wprowadzone przez ustawy COVID-owe
Uchwała Sądu Najwyższego z 13.06.2018 r. (III CZP 113/17) a treść art. 6 ustawy
Treść odpowiedzi na reklamację w przypadku jej uznania - analiza przypadków
Treść odpowiedzi na reklamację w przypadku jej nieuznania - analiza przypadków
Treść pouczeń prawnych
Zasady analizowania i wykorzystywania wiedzy o nieprawidłowościach w działaniu banku
Zasady raportowania o reklamacjach do Rzecznika Finansowego/Prezesa UOKiK
12.00-12.15 - Przerwa
12.15-14.15
Reklamacje dotyczące usług płatniczych
Słownik reklamacji z zakresu usług płatniczych - przykłady
Reklamacje nie podlegające pod ustawę o usługach płatniczych - przykłady
Obsługa zgłoszeń dotyczących nieautoryzowanych transakcji płatniczych
Terminy rozpatrywania reklamacji z zakresu usług płatniczych
Reklamacje chargeback
Reklamacje fraudowe
Reklamacje transakcji blik
Reklamacje bankomatowe
Interpretacja Grupy Roboczej przy ZBP dotycząca reklamacji z zakresu usług płatniczych
Pozasądowe postępowanie w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a bankiem
Obligatoryjny udział banku w postępowaniu przed Rzecznikiem Finansowym / Koordynatorem ds. polubownego rozpatrywania sporów przy Prezesie UOKiK
Procedura postępowania przed Rzecznikiem Finansowym / Koordynatorem ds. polubownego rozpatrywania sporów przy Prezesie UOKiK
Procedura postępowania przed Arbitrem Bankowym przy ZBP
Procedura postępowania przed Sądem Polubownym przy KNF
14.15-14.45 - Pytania i dyskusja
Cena uczestnictwa w spotkaniu wynosi 649 zł + 23% VAT.
Po zgłoszeniu się na spotkanie, otrzymają Państwo link do platformy Zoom, na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnego dodatkowego specjalnego oprogramowania (wymagania techniczne uczestnictwa w spotkaniu online).
Instytut Szkoleń Prawa Bankowego ul. Księcia E. Lubomirskiego 5 | 05-250 Radzymin tel.: +48 22 243 16 91 | e-mail: ispb@ispb.pl | www.ispb.pl